Kentsel Tasarım (YL) Yüksek lisans-tezli Programı

Programı Sunan Akademik BirimKentsel Tasarım (YL)
Program DirektörüProf. Dr. Suat ÇABUK
Program TürüYüksek lisans-tezli Programı
Kazanılan Derecenin SeviyesiYüksek Lisans
Kazanılan DereceFen Bilimleri Enstitüsüne bağlı olarak ilgili Anabilim Dalında yüksek lisans çalışmasını başarıyla tamamlayan mezunlara Yüksek Lisans diploması verilir.
Eğitim Türü Tam Zamanlı
Kayıt Kabul Koşulları(1) Yüksek lisans programına başvurabilmek için adayların; bir lisans diplomasına sahip olmaları ve müzik anasanat dalına başvuracak adaylar hariç diğer adayların, ÖSYM tarafından merkezi olarak yapılan ALES’ten başvurduğu programın puan türünde en az 55 standart puan almış olmaları veya ALES sonucu yerine senato tarafından eşdeğerliği kabul edilerek başarı taban puanları belirlenen ve uluslar arası düzeyde kabul gören sınavlarda başarılı olmaları gerekir. (2) Yüksek lisans programlarına öğrenci kabulünde başarı notu; lisans mezuniyet ağırlıklı not ortalamasının %20’u, (ALES)’den alınan standart puanın %50’si ve her bir anabilim dalı için enstitü yönetim kurulunca kurulan jüri tarafından yapılan mülakat sonucu alınan puanın %30’ı toplanarak bulunur. Bir adayın başarılı sayılabilmesi için başarı notunun en az 65 olması gerekir. En yüksek puandan en küçüğe doğru sıralama yapılarak ilan edilen kontenjan kadar öğrenci alınır.
Önceki Öğrenmenin Tanınmasıİlgili üniversite veya yüksek teknoloji enstitü içindeki başka bir enstitü anabilim dalında veya başka bir yükseköğretim kurumunun lisansüstü programında en az bir yarıyılı tamamlamış olan başarılı öğrenci, ilgili anabilim dalında ilan edilmiş olan yatay geçiş kontenjanına başvurabilir. Yatay geçiş; ilgili anabilim dalı başkanlığının uygun görüşü ve enstitü yönetim kurulu kararı ile olur.
Mezuniyet Koşulları Bu Yüksek Lisans programında öğrenim gören öğrenciler,
21 yerel kredilik en az 7 ders almakla,
120 AKTS alarak 4.00 üzerinden en az 2.00 Genel Not Ortalamasına sahip olmakla
Bir yüksek lisans tezi hazırlamak ve savunmakla,
Programlarında öngörülen tüm derslerden en az CC/S notu ile başarılı olmakla yükümlüdürler.
Program AmacıYüksek Lisans derecesinin amacı, öğrencilerin bilimsel araştırma yapmasını ve bahçe bitkileri konusunda gelişmesini sağlamaktır. Doktora derecesinin amacı, öğrencilerin bahçe bitkileri konusunda uzmanlaşmasını ve bağımsız olarak ileri seviyede bir araştırma yaparak, özgün tez yazmalarını sağlamaktır.
Mezunların Mesleki Profilleri
Bir Üst Dereceye GeçişYüksek lisans programını başarı ile tamamlayan mezunlar, ALES sınavından geçerli notu almaları, İngilizce dil yetkinliğini sağlamaları koşuluyla gerek kendi alanlarında gerekse çok disiplinli alanlarında doktora programlarına başvurabilir ve mülakat sınavında başarılı olmaları halinde kabul edilirler.
Sınavlar, Değerlendirme ve Notlandırma

Başarılı sayılmak için başarı notunun yüksek lisans programında en az 65 puan olması gerekir.

Notlar

Alınan her ders için öğrenciye dönem notu olarak aşağıda belirtilen harf notları verilir. Harf notları, katsayı ve oran karşılıkları aşağıdaki gibidir.

Öğrencilerin başarılarının değerlendirilmesinde esas alınan notlama sistemi, aşağıda belirtilen dereceler ve harfler ile ifade edilir:

 Puan

 Harfli Notu 

 Katsayı 

 Başarı Durumu

 90-100 

  AA

  4.00

 Başarılı

 85-89

  BA

  3.50

 Başarılı

 80-84

  BB

  3.00

 Başarılı

 75-79

  CB

  2.50

 Başarılı

 65-74

  CC

  2.00

 Başarılı

 0-64

  FF

  0

 Başarısız

Eğitim Öğretim Metotları

Eğitim Öğretim Metotları:

Öğretme - öğrenme yöntem ve stratejileri, öğrencilerin kendi kendine çalışma, yaşam boyu öğrenme, gözlem yapma, başkasına öğretme, sunma, eleştirel düşünme, takım çalışması, bilişimden etkin yararlanma gibi becerilerini arttıracak şekilde seçilmektedir.

Ayrıca, öğretim tarzının farklı kabiliyetleri olan öğrencileri destekleyecek biçimde olmasına dikkat edilir. Programda kullanılan eğitim-öğretim metotları aşağıdaki listede verilmiştir*:

 

EĞİTİM-ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ *

BAŞLICA ÖĞRENME FAALİYETLERİ

KULLANILAN ARAÇLAR

Ders

Dinleme ve Anlamlandırma

Standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları, projektör, bilgisayar, tepegöz

Tartışmalı Ders

Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme

Standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları, projektör, bilgisayar, tepegöz

Özel Destek / Yapısal Örnekler

Önceden planlanmış özel beceriler

 

Rol Yapma / Drama

Önceden planlanmış özel beceriler

Standart derslik teknolojileri, özel donanım

Problem Çözme

Önceden planlanmış özel beceriler

 

Vaka Çalışması

Önceden planlanmış özel beceriler

 

Beyin Fırtınası

Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması

Standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları, projektör, bilgisayar, tepegöz

Küçük Grup Tartışması

Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme

Standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları, projektör, bilgisayar, tepegöz

Gösterim

Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme

Gözleme imkan verecek gerçek ya da sanal ortam

Benzetim

Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, Bilişim becerileri

Gözleme imkan verecek gerçek ya da sanal ortam

Seminer

Araştırma - yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler

Standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları, projektör, bilgisayar, tepegöz, özel donanım

Grup Çalışması

Araştırma - yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması

İnternet veri tabanları, kütüphane veri tabanları, e-posta, çevrimiçi sohbet,
Web tabanlı tartışma forumları

Saha / Arazi Çalışması

Gözlem/durumları işleme, Araştırma - yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma

 

Laboratuar

Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması

Özel donanım

Ödev

Araştırma - yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim

İnternet veri tabanları, kütüphane veri tabanları, e-posta

Sözlü

Araştırma - yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum

 

İnceleme / Anket Çalışması

Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma

 

Panel

Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme

Standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları, projektör, bilgisayar, tepegöz, özel donanım

Konuk Konuşmacı

Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme

Standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları, projektör, bilgisayar, tepegöz,
özel donanım

Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri / Projeleri

Gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, yönetsel beceriler, Önceden planlanmış özel beceriler

 

(*) Dersin özelliklerine göre burada belirtilen yöntemlerin biri veya birkaçı uygulanabilir.

 

Program Çıktıları

1-Alanında özümsediği bilgiyi, hukuksal gerekçelerle destekleyerek disiplinlerarası uygulamaya taşıyabilmek.
2-Çalışma alanı ile ilgili araştırma yapabilmek, elde edilen bilgiyi sorgulayabilmek, çözüm yöntemi geliştirmek ve yeni bilgiler oluşturabilmek.
3-Çalışma konusu ile ilgili bilgileri kendi alanındaki ve dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel bir şekilde aktarabilmek.
4-İlgili bilim ve teknoloji alanındaki gelişmeleri izleyebilmek için en az bir yabancı dili yeterli düzeyde kullanma yeteneğini geliştirmek.
5-Kaynaklara ve verilere güncel teknolojileri kullanılarak (kütüphane, online veri tabanları, sosyal ağlar vb) ulaşma becerisini kazandırmak.
6-Kentsel tasarım çalışmalarında bireysel ve ekip çalışmasının gerektirdiği bilinç ve sorumluluk duygusunu geliştirmek.
7-Kentsel tasarımla ilgili kuramsal ve teknik bilgileri kazandırılmak, konuyla ilgili uygulama becerisini geliştirilmek.
8-Mesleki etik ve sorumluluk bilincine ulaşmak.
9-Planlama ve tasarımın evrensel ilkelerine dayanan sürdürülebilir projeler üretmek.
10-Problem çözme yeteneklerini, disiplinler arası çalışmalarda uygulayabilmek.
11-Problemlerin çözümünde doğal kaynakların ve çevrenin korunmasına yönelik bilinci oluşturmak.

Müfredat

Kentsel Tasarım (YL) Kredili Ders Yapısı Şeması



Ders



2023-2024 Güz Yarıyılı
Ders Kodu Ders Adı İncele T U AKTS
LÜ-FBE-04 Bilimsel Araştırma Teknikleri ve Bilimsel Etik 3 0 5
LÜ-FBE-01 Uzmanlık Alan Dersi 8 0 10
Seçmeli 2022-2023 GÜZ(kt) 45
LÜ-KT-15 Kentsel Ekoloji 3 0 5
Seçmeli 2023-2024 GÜZ Kentsel Tasarım Seçmeli Dersler() 45
CEV513 Çevresel Gürültü ve Titreşimlerin Yönetimi 3 0 5
LÜ-KT-18 Kent Estetiği 3 0 5
LÜ-KT-10 Kentsel Alanlarda Ekoturizm 3 0 5
LÜ-KT-19 Kentsel Tasarım Kuramları 3 0 5
LÜ-KT-01 Kentsel Tasarım Stüdyosu I 3 1 8
LÜ-KT-02 Kentsel Tasarım Stüdyosu II 3 1 8
LÜ-KT-16 Kentsel Yaşam Kalitesi 3 0 5
LÜ-KT-14 Kent ve Çocuk Mekânları 3 0 5
LÜ-KT-12 Mekânsal Tasarımda Kuram ve Eleştiri 3 0 5
Toplam AKTS: 105

2023-2024 Bahar Dönemi
Ders Kodu Ders Adı İncele T U AKTS
LÜ-FBE-04 Bilimsel Araştırma Teknikleri ve Bilimsel Etik 3 0 5
LÜ-FBE-01 Uzmanlık Alan Dersi 8 0 10
LÜ-FBE-02 Yüksek Lisans Semineri 0 2 5
Seçmeli 2023-2024 Bahar kentsel() 45
LÜ-KT-18 Kent Estetiği 3 0 5
LÜ-KT-15 Kentsel Ekoloji 3 0 5
LÜ-KT-11 Kentsel Mekân ve Disiplinlerötesi Yaklaşımlar 3 0 5
LÜ-KT-01 Kentsel Tasarım Stüdyosu I 3 1 8
LÜ-KT-02 Kentsel Tasarım Stüdyosu II 3 1 8
LÜ-KT-14 Kent ve Çocuk Mekânları 3 0 5
LÜ-KT-09 Turizm Odaklı Kentsel Tasarım 3 0 5
Toplam AKTS: 65
Yıllık Toplam AKTS: 170

Tez



2023-2024 Güz Yarıyılı
Ders Kodu Ders Adı İncele T U AKTS
LÜ TEZ TEZ 0 0 20
LÜ-FBE-01 Uzmanlık Alan Dersi 8 0 10
LÜ-FBE-02 Yüksek Lisans Semineri 0 2 5
Toplam AKTS: 35

2023-2024 Bahar Dönemi
Ders Kodu Ders Adı İncele T U AKTS
LÜ TEZ TEZ 0 0 20
LÜ-FBE-01 Uzmanlık Alan Dersi 8 0 10
Toplam AKTS: 30
Yıllık Toplam AKTS: 65

Ders & Program Çıktıları Matrisi

LÜ-FBE-04 Bilimsel Araştırma Teknikleri ve Bilimsel Etik
#
11111111111
11111111111
11111111111
11111111111
11111111111
11111111111
11111111111
11111111111
11111111111
11111111111
LÜ-KT-18 Kent Estetiği
#
54555554545
54555554545
54555554545
54555554545
LÜ-KT-10 Kentsel Alanlarda Ekoturizm
#
22324222223
23224322333
23324323223
32214232234
LÜ-KT-19 Kentsel Tasarım Kuramları
#
34444443444
34444443444
34444443444
34444443444
LÜ-KT-01 Kentsel Tasarım Stüdyosu I
#
55444544454
55444544454
55444544454
55444544454
LÜ-KT-02 Kentsel Tasarım Stüdyosu II
#
55544554155
55544554155
55544554155
55544554155
LÜ-KT-16 Kentsel Yaşam Kalitesi
#
32233333224
31212223223
33312332333
23123431123
33232222313
LÜ-KT-14 Kent ve Çocuk Mekânları
#
55154544442
55154544442
55154544442
LÜ-KT-12 Mekânsal Tasarımda Kuram ve Eleştiri
#
35543213151
35543213121
LÜ-FBE-04 Bilimsel Araştırma Teknikleri ve Bilimsel Etik
#
11111111111
11111111111
11111111111
11111111111
11111111111
11111111111
11111111111
11111111111
11111111111
11111111111
LÜ-FBE-02 Yüksek Lisans Semineri
#
33333223212
33233323212
33234333323
32233323332
LÜ-KT-18 Kent Estetiği
#
54555554545
54555554545
54555554545
54555554545
LÜ-KT-15 Kentsel Ekoloji
#
55555554545
55555554545
55555554545
55555554545
55555554545
55555554545
55555554545
55555554545
55555554545
LÜ-KT-11 Kentsel Mekân ve Disiplinlerötesi Yaklaşımlar
#
44545443251
44545443251
44545443251
44545443251
44545443251
LÜ-KT-01 Kentsel Tasarım Stüdyosu I
#
55444544454
55444544454
55444544454
55444544454
LÜ-KT-02 Kentsel Tasarım Stüdyosu II
#
55544554155
55544554155
55544554155
55544554155
LÜ-KT-14 Kent ve Çocuk Mekânları
#
55534444444
55534434444
55534444444
LÜ-KT-09 Turizm Odaklı Kentsel Tasarım
#
23432223233
23234233233
34434222333
34232222333
LÜ TEZ TEZ
#
44333434434
33344233343
24343443343
42444334433
LÜ TEZ TEZ
#
45533254455
34544332443
44434332244
43434453445